Informacja Dnia


Dzisiaj jest: Poniedziałek
28 Lipca 2014
Imieniny obchodzą
Innocenty, Innocenta, Marcela,
Pantaleon, Samson, Świętomir, Wiktor,
Wiktoriusz

Do końca roku zostało 157 dni.
Zodiak: Lew

Dla dziennikarzy

zaloguj się aby wysłać artykuł



Oglądający

Naszą witrynę przegląda teraz 1 gość 

LICZNIK ODWIEDZIN

Dzisiaj9
Wczoraj15
Wizyt w tygodniu9
Wizyt w miesiącu735
Łącznie od 23.01.201129382

Powered by Kubik-Rubik.de

Szukaj

Galeria

2.JPG

Zajęcia rewalidacyjne PDF Drukuj Email
Wpisany przez PG   

Zajęcia rewalidacyjne w naszej szkole

Rewalidacja to stawianie na mocne strony dziecka oraz szukanie tego, co w nim najlepsze

Rewalidacja to działania, które przy zastosowaniu specjalnych metod i środków umożliwiają osobie niepełnosprawnej jak najlepszy rozwój fizyczny, psychiczny oraz społeczny.

Celem oddziaływań rewalidacyjnych jest rozwój i aktywizowanie tych wszystkich właściwości intelektualnych i osobowościowych ucznia, które umożliwiają mu pełne uczestnictwo w życiu.

Zajęcia rewalidacyjne w naszej szkole przeznaczone są dla młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Podstawą organizacji zajęć jest zapis o konieczności ich prowadzenia zawarty w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego uczniów. Zajęcia rewalidacyjne odgrywają bardzo ważną rolę  w procesie kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

W naszej szkole zajęcia rewalidacyjne organizowane są indywidualnie. Prowadzą je nauczyciele specjaliści posiadający odpowiednie wykształcenie z zakresu oligofrenopedagogiki niezbędne do prowadzenia tego typu zajęć.

Podczas zajęć stosujemy zindywidualizowany sposób postępowania rewalidacyjnego, który ma na celu rozwijać i aktywizować te wszystkie właściwości intelektualne i osobowościowe ucznia, które umożliwią mu pełne uczestnictwo w procesie dydaktyczno-wychowawczym realizowanym w szkole. Zajęcia prowadzone są w sali specjalnie wyposażonej w pomoce dydaktyczne przygotowane z myślą o naszych uczniów. Praca z młodzieżą odbywa się w oparciu o metody dr Paula Dennisona, W. Sherborne, M. Ch. Knillów, M. Frostig itp. Zajęcia właściwe obejmują te wszystkie ćwiczenia, które angażują percepcję słuchową, wzrokową, ruchową, orientację przestrzenną, sprawność manualną.

Wprowadzenie większej ilości gier i zabaw z wykorzystaniem motoryki dużej i małej, gimnastyki wśród zajęciowej daje możliwość indywidualnego wzbogacenia doświadczenia psychoruchowego. Stosowanie gimnastyki mózgu, która polega na wykonywaniu bardzo specyficznych ruchów, pozwala jednocześnie stymulować odpowiednie obszary mózgu. Zajęcia prowadzone są w bardzo miłej i przyjaznej atmosferze, często przy muzyce z wykorzystaniem różnych pomocy dydaktycznych.

W pracy rewalidacyjnej ważną rolę odgrywa współpraca z rodzicami, nauczycielami, wychowawcami. Angażując ich do współpracy poprzez częste kontakty oraz uczestnictwo w zajęciach kształtuje w nich właściwe postawy wobec niepowodzeń szkolnych.

 

 



Portalem administruje Piotr Gloch